Britek
A Briton civilizci bemutatsa
A Briton egy ers civilizci az Age of Empires II-ben. Az letben az Angol birodalom ers s hatalmas volt s a vilg minden tjn voltak terleteik. A britonok megismtelhetik az Age of Empires 2-ben a civilizcis bonuszok rvn csatikat.
Briton civilizci bonuszai:
1. Olcs fplet: A Briton fpletek 50%-al olcsbbak mint a tbbi civilizcinak. Ezltal a ksbbi korokban knnyebben tudnak terjeszkedni, amikor mr lehetsg van tbb fplet ptsre.
2. Gyorsabb psztorok: A Briton psztorok 25%-kal gyorsabban dolgoznak s ezltal tbb lelmet tudnak begyjteni kevesebb id alatt. A birkk hasonlak mint az AoE-ben a bogyk, ezrt ez a bonus befolysolni fogja a jatk elejt.
3. Gyalogos nyilasok messzebbre lnek : Gyalogos nyilasok nagyon fontos szerepet jtszanak a korai Briton seregben. Ezek az egysgeknek a eggyel messzebbre lnek Castle age-ben es mg eggyel messzebb Imperial age-ben. Ez mind a vdekezst, mind a tmadst segti.
Briton civilizci klnleges egysge:
Longbowman : "A Britonok egyedi egysge a Longbowman. A Briton nyilasoknak s szmszerjaknak nagy a hattvolsguk de a longbowmaneknek flelmetesen nagy. Minden egysgnl nagyobb a hattvolsga, kivve a trebuchet-et; mg a teljesen felfejlesztett tornyok se lnek messzebb a longbowmannl. Az egyetlen htrnya ennek az egysgnek hogy van egy minimum ltvolsga, s ha annl kzelebb kerl egy gyalogos akkor r lesz knyszertve a meneklsre ahelyett hogy tmadna. Nagyon hatsos ltvny amikor egy csapat teljesen felfejlesztett longbowman tzes nyilakat l t a fkon vagy falakon hogy gy sebezze az ellenfl egysgeit s pleteit fl kperny tvolsgbl ;)." - Greg Street - Ensemble Studios
A Briton civilizci erssge:
A Britonok hasonlak mint a RoR-ban a Roman-ok, mert az olcs terjeszkeds miatt, a trkp nagy rszt tudjk uralni. A Britonok kitnnek a nyilas egysgeikkel s megkapjk az sszest minden fejlesztssel egytt.
A Briton civilizci gyengesge:
"A Britonok tervezsnl az egyik trtnelmi szempont az volt hogy lenztk a lfegyvereket. Miutn mr mindenki ms rgta lfegyvereket hasznlt, a Britonok tovabbra is megbznak a longbowmanjeikben. s igazuk volt. A Longbowmanjeik sokkal hatsosabbak mint az akkori lfegyverek, de nem gondoltak mindenre. Longbowmanek kikpzse drga volt s vekbe telt mire hadrendbe tudtak lltani ket, ehhez kpest a lfegyveresek kikpzse sokkal olcsbb volt s knnyebb volt kikpezni ket. Ezrt a jtkban a Britonoknak nincs hand cannoneer, bombard cannon, se cannon galley. De az super egysgk a longbowman, a gyorsasgval, hattvolsgval s erejvel az az egysg amit az nyl irnt rajongok ltni szeretnnek a harctren." - Ian Fischer - Ensemble Studios
A Byzantine civilizci bemutatsa
Biznc az Age of Kings legfejlettebb kultrja. A Stt Kzpkorban a Nyugati civilizci fklyjaknt termszetes, hogy technologiailag a legfejlettebb np a jtkban. Mindemellett, mivel Biznc tengeri hatalom volt, hajzsi bonusza is van.
A Byzantine civilizci bnuszai:
1. Ersebb pletek: A biznci pleteknek 10%-al tbb hp-juk van, mint a tbbi civilizci pleteinek. Ez a szzalk a korok mlsval emelkedik. 20% a feudal age-ben, 30% a castle age-ben s 40% az imerpial age-ben. Ezzel jelents idt nyerhetsz, mikor meg kell vdened magad egy tmadstl.
2. Olcsbb vdelem: Biznc 25%-al olcsbban kpes egysgeket kpezni. Ezek az egysgek: Skirmisher-ek, Camel-ek s a Pikemen-ek. Ha korn megtmadnak, vagy nincs vdelmed, ez a bnusz jl jhet a tmads elhrtsra.
3. Nagyszer Fire ship-ek: A Fire ship-ek - hasonlan a Rizse of Rom-bn lev Fire Galley-ekhez -, rendkvl hatsosak a hajk kztti kzelharcban. A Biznci Fire ship-ek 20%-al erosebbek a tbbi civilizci hajinl. Ezek a hajk inkbb vdelemre, mint tmadsra hasznlhatak.
4. Olcsbb imperial age: Mivel a biznciak a legfejlettebbek a jtkban, termszetesen kevesebbe kerl nekik a vgs korba lps. Ez 33%-al kevesebbe kerl, ami gyors fejldst tesz lehetv.
A Byzantine civilizci specilis egysge:
Cataphract: A biznci civilizci specilis egysge - az AoE s a RoR-bl mr jl ismert -, Cataphract. Ez az eros nehzlovas egysg kitunen alkalmazhat jszok s ostromgpek ellen. Leghatsosabb a gyalogos egysgek ellen, hiszen ezeket tmadva +5s tmadsi bonuszt nyer.
A Byzantine civilizci erossge:
„A biznciak mindssze 9 technolgit nem kpesek kifejleszteni - kevesebbet mint brmely ms civilizci (Kna a msodik 11-el). A biznciaknak minden technolgit megkapnak a Dokk-ban, Monastery-ban, s a pncljukat is teljesen maximumra tudjk fejleszteni. Szintn a biznci az egyetlen civilizci, amelyik ki tudja fejleszteni a legjobb gyalogos, jsz s lovas egysgeket (Champion, Arbalest, Paladin). Kt egysg van amit a biznciak nem tudnak pteni: a Siege Onager s a Heavy Scorpion. Szinte brmivel tmadnak, hatsosan tudsz vdekezni, ha a biznciakkal vagy. Ha a brittek jnnek, el a Skirmisher-eket. Ha perzsk, vagy frankok jnnek lovasokkal, kldj camel-eket s pikemen-eket. Ha a keltk vagy a vikingek partra szllnak gyalogsggal, kpezz Cataphract-okat, majd sllyeszd el Fire ship-ekkel a transzportjait. A biznci flotta szintn ers; knnyedn megtrheti a vikingeket vagy a knaiakat a Demolition Ship-jeivel.” -Greg Street, Ensemble Studios.
A Byzantine civilizci gyengesge:
„Mi llthatja meg a biznciakat? Nos, a vdekez bonuszaik ellenre elg szegnyesek a hp-k s az ptsi sebessg terletn. Sok bnusz tl kson rvnyesl, gy gyengk Dark s Feudal age-ben - csakgy mint a perzsk s a gtok. A gazdasguk nem a gyors fejldsre van berendezkedve (kivve az imperial age bonuszait), s az olcs pikemen-ek, skirmisher-ek s camel-ek csak a sajt clpontjuk ellen hatsosak. A Cataphract meglehetsen specializldott, sszehasonltva pl. a War Elephant-tal, ami szinte minden pletet s egysget knnyedn elintz. A biznci Fire ship-ek nagyon jk Galleon-ok ellen, de gyengk Demolition ship-ek ellen (mivel csak egy bizonyos tvon kvl tudnak tmadni). (Ehhez kpest a Galleon-ok knnyedn elsllyesztik a Demolition ship-eket.) Mivel nincs tzes lvedkk, a biznci tornyok nagyon gyengk az gys hajk ellen. Rviden, a biznciaknak egy elg durva hinyossguk van (gymint a gt gyalogsg s a trk puskaporos egysgek), de a legtbb stratgiba jl beleillenek..” - Greg Street, Ensemble Studios
A Frank civilizci bemutatsa
A frankok egy ers tmad np nagyszer gazdasggal. A legjobbak a Castle Age-ben, mivel bsgesen van lelmk s ki tudnak kpezni erteljes lovassgot, mely a harmadik korban vlnak elrhetv. Az sszes lovas egysg s fejlesztsk jelen van. Az olcs kastlyok szintn jl jnnek az Imperial Age-be val ugrsnl.
A frank civilizci bonuszai:
1. Olcs kastlyok: A frank kastlyok 25%-al olcsbbak, mint a tbbi np kastlyai. Ez lehetv teszi nekik, hogy korn legyenek kastly egysgeik, valamint addig fejlesszk a kastlyokat, ami a fejlettsghez szksges.
2. Ers lovassg: A frankoknak vannak a legjobb lovasai jtkban, 20%-al nagyobb tssel. Hasonlak az AoE Yamato-ihoz, s nagyon fontosak lehetnek a castle age-i csatknl.
3. Optimizlt farm: A frankok ingyen kapjk az sszes farm fejlesztst, ahogy fejldnek keresztl a korokon. Ez nagyon fontos lehet a jtk ksbbi rszeiben.
A frank civilizci klnleges egysgei:
Throwing Axeman: �Szval a frankoknak mirt nem egy lovag a klnleges egysge? A lovassg magban az egyik legersebb egysgvonal a jtkban. t lovas egysggel, belertve a flelmetes Paladin-t, a frankok legyzhetetlenek lehetnek egy klassz lovassggal. Ahogy a dolog ll, a frank jtkos vlaszthat, hogy a lovas vagy gyalogos egysgeit szeretn fejleszteni (vagy mindkettt, ha szerencss). A throwing axeman egy kellemes elnnyel ruhzza fel a lovassgot, mint a ksbbi tvolsgi fegyverek hinyt mellzend. Az axeman ki tudja tni az ostromfegyvereket a fal msik oldalrl, vagy sebezni a kellemetlen fire ship-eket vagy scorpion-okat, amelyek a lovassg hatkrn kvl esnek� - mondta Greg Street az Ensemble Studios-tl.
A frank civilizci erssgei:
Az Age of Kings-ben a frankok klnbz elnykkel vannak felruhzva, amely egy nagyon rugalmas kultrv teszi ket. Knnyen dnthetnek egy ers lovassgi stratgia mellett, nagy tereju s pnclzat lovasokkal, kpesek megsemmist erej paladin hadsereget csinlni, amelyek nem flnek annyira a pikeman-ektol s camel-ektol, mint a tbbi kultra lovassga. Vagy a stratgia bzisukat a klnleges egysgkre, a throwing axeman-ra alapozhatjk, amely stratgit elsegti az olcs kastlyokbl szrmaz elnyk. Ha egyik sem elg vonz a jtkosnak, a sokoldal frankok adnak ms lehetsget is. Az olcs kastlyok egyszerbb teszik a frankok fejldst az Imperal Age-be, s a farmok elnyei elltjk elegend lelemmel, amely alapeleme sok ms egysg fejlesztsnek, vagy egy csoda ptsnl.� - rulta el Ian Fischer az Ensemble Studios-bl.
A frank civilizci gyengesgei:
A frank ers tmad np a jtk elejn az ers lovassggal, de az Imperial Age-ben htrnyuk lehet a harci s ostrom fegyverek hinybl, amely lerontja nyersi eslyket
A Gt civilizci bemutatsa
A gtok az Age of Kings-ben ers gyalogsg alap civilizci. A trtnelmi gtok hresek voltak a Rmt slyt tmadsok s a falvak lerombolsa miatt. Az Age of Kings gtjai szintn jk vrosok megsemmistsben.
A gt civilizci bonuszai:
1. Olcs gyalogsg: A gtok jk a gyalogsgi hadsereg ptsben, mivel a gyalogsgi egysgeik 10%-al olcsbbak a feudal, 15%-al a castle, s 20%-al az imperial korokban. Ez az rtk ugyangy vonatkozik a gtok specilis egysgre, amelyrl ksbb esik sz.
2. plet megsemmists: A gt gyalogsgnak +1 pontja van. mbr mindig a lakosok s az ellensgek utn megy a jtkos elszr, ez a plusz lecskkenti azt az idt, amelyet az ellenfeled lerombolsra kell fordtanod.
3. Vadkan vadszat: A gtok a legjobb vadkan vadszok. Ezzel a nppel a jtkos korn elkezdheti vadszni s lelmet nyerni belle.
A gt civilizci klnleges egysgei:
Huskarl: Egy ers gyalogsgi egysg, amely egyedli vlasz a nyilas tmadsokra. Ez az egysg hasonl a tbbi legmagasabb szint gt gyalogsgi egysghez, kivve a nyilasok elleni kivl teljestmnyt, amely sorscsaps a gt npre. Teljesen felfejleszthet s gyorsan kpezhet.
A gt civilizci erssgei:
A gt kitnen tmad np. Az olcsbb gyalogsggal elrheted, hogy rvid id alatt sokat termelj bellk. Ez az egyik olyan rohamoz np AoK-ban, akiknek ers a gyalogsguk. A np gyalogsga hasonl az AoE asszr nyilasaihoz s yamato lovassghoz.
A gt civilizci gyengesgei:
A gtok az egyik legfurcsbb egyensllyal rendelkezk a jtkban - a gyalogsguk mindenek felett ll, de mint bntets, gyakorlatilag nincs vdekezsre lehetsgk. Emlkezznk vissza a gt gyalogsgra, amely olcs, nagyobbat sebez, s nagy szmban lehetnek jelen - nincs msuk, amely tmadsra alkalmas lenne vagy pncluk, mely ms npek gyalogsgnak a rendelkezsre ll. Nehogy azt gondolja valaki, hogy a gt az egyetlen olyan np, amelyet a lerohanst kedvel jtkosok hasznlnak majd, gy engedtessk meg, hogy rvilgtsak gyengesgeikre:
1. A gtok nem ptkezhetnek gyorsabban, mint a tbbi jtkos
2. A gtok nmagukat nagyon gyengn tudjk megvdeni egy korai tmadstl, klnsen, ha lovassgot vetnek be ellenk.
3. Nagyon rzkenyek az sszes fajta nyilas egysg sebzsre
4. A hajzsi stratgijuk alapbl a szlltst foglalja magba
5. A vdelmk alaposan hinyos, klnsen a jtk vge fel
|